استقلال و پرسپولیس در جنگ پایین شهر و بالای شهر | همایش صدر و قعر

استقلال و پرسپولیس در جنگ پایین شهر و بالای شهر | همایش صدر و قعر

همشهری آنلاین: هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر ایران بعد از چند روز تعویق، فردا (جمعه) برگزار می‌شود تا این رقابت‌ها به فاصله ۲ هفته تا پایان راه خ

همشهری آنلاین: هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر ایران بعد از چند روز تعویق، فردا (جمعه) برگزار می‌شود تا این رقابت‌ها به فاصله ۲ هفته تا پایان راه خودش برسد. امروز در بیست‌وهشتمین بازی تیم‌ها، استقلال که با اختلافی شکننده در صدر جدول قرار گرفته در قائمشهر جدال سختی با نساجی خواهد داشت و همزمان در تهران پرسپولیسی‌ها میزبان استقلال خوزستان هستند. در واقع دو تیمی که خطر سقوط را احساس می‌کنند باید مقابل دو تیمی قرار بگیرند که برای قهرمانی در لیگ می‌جنگند.

پرسپولیس در حالی میزبان استقلال خوزستان است که در بازی رفت در زمین این حریف ۲-۲ متوقف شد و همان مساوی امروز باعث عقب‌ماندگی سرخپوشان از آبی‌ها است. استقلال اما در همان هفته نساجی را با ۴ گل شکست داده بود و بهترین برد این تیم در فصل جاری در همان مسابقه به دست آمده است. البته نساجی در آن روز مهدی رحمتی را روی نیمکت خود داشت و حالا با ساکت الهامی که تا حدود زیادی تیم را احیا کرده مقابل استقلال قرار می‌گیرد. نساجی در هفته‌های اخیر توانسته استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و تراکتور را ببرد و مقابل سپاهان هم یک تساوی باارزش در زمین حریفش کسب کند. در واقع تنها نتیجه ضعیف این تیم در ۵ هفته اخیر شکست خانگی مقابل پرسپولیس است و در سایر بازی‌ها نتایج درخشانی نصیب ساکت الهامی شده که تقریبا نساجی را از خطر سقوط نجات داده است. استقلال از این هفته هم به سلامت عبور کند، تقریبا کار قهرمانی را تمام کرده و دیگر بازی سختی برای این تیم وجود نخواهد داشت.

امروز از ساعت ۱۹:۴۵ و همزمان با این ۲ بازی ۶ مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها سپاهان میزبان هوادار است و تراکتور به زمین پیکان می‌رود. در انتهای جدول هم در مسابقاتی که برای سقوط و بقای تیم‌ها اهمیت دارد نفت آبادان از شمس‌آذر قزوین میزبانی می‌کند و فولاد هم به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. هر دو تیم ذوب‌آهن و شمس‌آذر حریفان سختی برای خوزستانی‌ها هستند اما فراموش نکنیم که رقبای آنها یعنی نساجی و استقلال خوزستان هم با استقلال و پرسپولیس بازی دارند.